-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:13973 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

بازي با ورق پاسور در صورتي كه برد و باخت روي چيزي نداشته باشد چگونه است؟



اگر با پول برد و باخت ميشود حرام است و اگر بدون پول است و محرز نيست كه از آلات قمار است مانع ندارد اگرچه احتياط مطلوب است.(استفتائات امام 1 / 11)



حضرت آيتاله خامنهاي: بازي با آلات قمار بدون برد و باخت هم حرام است.

حضرت آيتاله فاضل لنكراني: بازي با آلات قمار مطلقاً حرام است.

حضرت آيتاله صافي گلپايگاني: مطلقاً حرام است (مطلقاً يعني با برد و باخت و بدون آن)

حضرت آيتاله تبريزي: بازي با آلات قمار چه با برد و باخت باشد يا بدون آن جايز نيست و پاسور از آلات قمار است.

حضرت آيتاله مكارم شيرازي: بازي با پاسور بدون برد و باخت نيز اشكال دارد.

حضرت آيتاله بهجت: با برد و باخت حرام قطعي است و بدون برد و باخت به احتياط شديد حرام است.

حضرت آيتاله سيستاني: پاسور اگر همچنان در عرف قمار باشد بازي بدون برد و باخت با آن به احتياط واجب جايز نيست.

(مسائل جديد، ج 1، ص 189 از ديدگاه علما و مراجع تقليد)



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.